Järjestämme muotoilutapahtumia, koulutuksia sekä verkostoitumistilaisuuksia. Otamme osaa kulttuuripoliittisiin ja kaupunkimuotoilullisiin kysymyksiin ja toimimme aktiivisesti vanhan kaupungin ja Brinkkalan alueen kehittämisessä.

KEVÄÄN 2024 TAPAHTUMIA:

Uuden Muotoilun Kevätmarket

Varmaakin varmempi kevään merkki!
Uuden Muotoilun Kevätmarket nousee Turun Kaupunginteatterille sunnuntaina 28.4. Tapahtuma on avoinna yleisölle klo 11 – 17. Tarjolla monipuolinen kattaus designia, taidetta ja muotia.
Kevätmarketissa mahdollisuus osallistua nahkatyöpajaan, jossa voit toteuttaa oman muistikirjan artesaanin ohjauksessa! Varaa workshop täältä
Mukana menossa Onnibus.

ARK+MUO+TKU

Arkkitehtuuri ja muotoilu Taiteen talossa 24.1.-4.2.2024

TurkuSAFA ja Uuden muotoilun yhdistys tuovat arkkitehdit ja muotoilijat Taiteen talolle tammi-helmikuussa näyttelykokonaisuuden ja oheistapahtumien muodossa.

Tapahtuma on osa valtakunnallisen Arkkitehtuurin ja muotoilun päivien 1.-4.2.24  ohjelmaa.

ARK+MUO+TKU

MENNEET TAPAHTUMAT:

Firman pikkujoulut 16.11.

Uuden muotoilun yhdistys järjestää pikkujoulut to 16.11. kaikille pienyrittäjille, freelancereille ja muille pikkujoulujuhlan tarpeessa oleville tekijöille. Juhlapaikkana toimii Manillan vanha viinatehdas. Luvassa juuri sitä odotettavaa, ja ehkä vähän yllättävääkin pikkujoulumenoa. Juhlimme samalla UMYn 10-vuotista taivalta. Tervetuloa!

Ilmoittaudu täällä.

Uuden Muotoilun Joulumarket 17.12.

Perinteinen designmarket järjestetään Logomon suuressa aulasalissa sunnuntaina 17.12. klo 11-17.  Katso lisää täältä.

Brändejämme ovat:

Varför Paris, vi ju har Åbo™

DESIGN OPEN HOUSE

Uuden Muotoilun Joulumarket

Turku Design Festival (TDF)

Teemme yhteistyötä tapahtumatuottajien, museoiden, oppilaitosten sekä Brinkkala-kollektiivin kanssa. Kumppaneitamme ovat mm. Kirkkopuiston terassi / Design Sundays, Luostarimäen käsityöläismuseo, Uuden muotoilun pikkujoulumarket / Visit Naantali, Konstrundan, Taiteiden yö ja Lounais-Suomen Jätehuolto.

Vuonna 2019 UMY käynnisti Muotoilukeskus-hankkeen, joka nyttemmin tunnetaan nimellä Design Open House. Hankkeessa pyritään saamaan kaupunkiin aktiivista muotoilupolitiikkaa ja muotoilu osaksi Turun kaupungin kulttuuristrategiaa.