Järjestämme muotoilutapahtumia, koulutuksia sekä verkostoitumistilaisuuksia. Otamme osaa kulttuuripoliittisiin ja kaupunkimuotoilullisiin kysymyksiin ja toimimme aktiivisesti vanhan kaupungin ja Brinkkalan alueen kehittämisessä.

Brändejämme ovat:

Varför Paris, vi ju har Åbo™

DESIGN OPEN HOUSE

Logomon joulumarket

Turku Design Festival (TDF)

Teemme yhteistyötä tapahtumatuottajien, museoiden, oppilaitosten sekä Brinkkala-kollektiivin kanssa. Kumppaneitamme ovat mm. Kirkkopuiston terassi / Design Sundays, Luostarimäen käsityöläismuseo, Uuden muotoilun pikkujoulumarket / Visit Naantali, Konstrundan, Taiteiden yö ja Lounais-Suomen Jätehuolto.

Vuonna 2019 UMY käynnisti Muotoilukeskus-hankkeen, joka nyttemmin tunnetaan nimellä Design Open House. Hankkeessa pyritään saamaan kaupunkiin aktiivista muotoilupolitiikkaa ja muotoilu osaksi Turun kaupungin kulttuuristrategiaa.

New Forms Friday

NEW FORMS FRIDAY, Kestävän muotoilun market
Pe 6.5.2022 klo 11–18
Vierailukeskus Joki: Lemminkäisenkatu 12b, Kupittaa, Turku

Tulevaisuuden muotoilu on kestävää: uutta luodaan jo olemassa olevasta materiaalista ja sivuvirrat valjastetaan käyttöön.

Löydä kiertotaloutta edistävät kiinnostavat tuotteet, uutta muotoilua ja kevään juhlien lahjaideat New Forms Friday -marketista perjantaina 6.5. klo 11–18!

Myytävänä on upcycle-designin ja kiertotalouteen osallistuvien kotimaisten suunnittelijoiden uniikkeja tuotteita: vaatteita, uima-asuja, koruja, asusteita, laukkuja, luonnonkosmetiikkaa ja muuta kiehtovaa löydettävää.

Lahjavinkki: Marketeissa on hyvä tilaisuus löytää äidille tai keväällä valmistuville lahja, joka tekee hyvää maapallolle!

Perjantaitunnelman meille virittää DJ Kulmisjärvi.

Tapahtumassa voit myös tutustua tarkemmin kiertotalouteen, keskustella alan asiantuntijoiden kanssa ja verkostoitua.

Marketeihin on vapaa pääsy, tervetuloa!

Marketit ovat osa Uuden muotoilun yhdistyksen Design Open House -konseptia, ja toisena järjestäjänä on Lounais-Suomen Jätehuolto (LSJH). Tapahtuma kuuluu 6Aika: Circhubs 2-hankkeeseen, jossa kehitetään konseptia kiertotalouden kauppapaikalle.